Fremgang i salg af musik på nettet

MediaWatch

Når den nyeste skive fra Justin Timberlake skal hjem til samlingen, så foretrækker et stigende antal danskere at købe musikken digitalt. Fremgangen i det digitale salg af musik skyldes især, at det er blevet lettere og mere brugervenligt at købe musikken over nettet, fortæller Jesper Bay, der er marketingsdirektør i IFPI, der er pladeselskabernes brancheorganisation til Jyllands-Posten. Andelen af danskere, der køber musikken digitalt, frem for at gå ned i en butik og købe en cd, er steget fra 4,8 procent i første halvår af 2006 til 10,6 procent i samme periode i år. Musikkøberne på nettet går dog mest efter udenlandske kunstnere.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også