Berlingske klarer aviskrigen bedst

MediaWatch

De seneste oplagstal for morgenaviserne viser, at Berlingske Tidende klarer sig bedst i den skærpede konkurrence. Den gamle tante havde i juni måned et oplag på 125.200, hvilket er en fremgang på 0,8 pct. i forhold til samme måned sidste år. Det tilsvarende tal for Jyllands-Posten viser en tilbagegang på 5,1 pct., mens Politiken i samme periode er faldet i oplag med 8,3 pct. "Det giver stof til eftertanke for Jyllands-Posten og Politiken. Det er et udtryk for den afgang af læsere, der naturligt er, men at det er svært at tiltrække nye læsere," siger Print Planner i Mediacom Rasmus Møller til business.dk. Rasmus Møller mener, at stigningen i Berlingskes oplag skal findes i avisens omlægning til tabloidformat sidste år. "Man har fået lavet en avis, som folk gerne vil have," siger han. Tallene viser, at Politiken er ned på under 90.000 i oplag, mens Jyllands-Posten ligger på 135.484.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også