Gratisaviser får os til at droppe papirreklamer
Mens danskerne i stigende grad er trætte af reklamer på papir, så vælger de i stedet reklamer på internettet. Gratisavisernes massive bombardement af danskernes postkasser har fået dem til at vende både aviser og reklametryksager ryggen. De vil i stedet have tilbudene på internettet. 205.000 danskere abonnerer direkte på reklamemediet MinReklame på internettet. For kun et år siden var det tal kun omkring 150.000. "Det omfattende antal husstandsomdelte gratisaviser har fået folk til at melde både dem og de trykte reklamer fra. I stedet vælger de at modtage markedsføringen på nettet," siger Benjamin Folkmann Hansen, partner og direktør for MinReklame til Jyllands-Posten. De mange reklamemedier tilbyder brugerne at kunne sammensætte præcis den type tilbud som de ønsker – på trods af butikker. Således kan brugerne selv vælge hvilke varer de vil have tilbud for – for eksempel kan man vælge at se tilbud for alle økologiske varer på tværs af flere udvalgte butikker.