Carlsberg tvivler på tv

MediaWatch

Den danske bryggerigigant er ved at omlægge sin markedsføring. Carlsberg tror ikke længe på tv som det centrale reklamemedie. Gammeldags simpel branding med store slogans og traditionelle tv-reklamer er ved at blive nedtonet til fordel for et væld af helt nye virkemidler som tøjlinje, egen filmproduktion og eget rejsekoncept. Dertil kommer et øget fokus på internettet og den konkrete købssituation ude i butikkerne. "Vi står netop nu midt i enorme forandringer på tv-fronten. Tv-sendingen i Europa er det seneste år faldet med 10 minutter dagligt. Det er enormt. Samtidig vil det meste af tv-verden i Europa være fuldstændig digital i 2010. Det betyder at seerne kan spole forbi reklamerne," siger international marketingschef i Carlsberg, Jan Hillesland, til Berlingske Tidende. Carlsberg har for nyligt produceret DVD-filmen 'The Miracle', der handler om Liverpool FC's Champions League-sejr over AC Milan i 2005.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også