Lettere tv-adgang til europæisk marked

MediaWatch

Danske produktionsselskaber som Nordisk Film får fremover langt lettere ved at afsætte tv-formater til hele Europa. Det bliver ifølge adm. direktør for SBS i Danmark, Henrik Ravn, den umiddelbare konsekvens af sidste uges salg af SBS Broadcasting Group til tyske ProSieben Sat 1 Media. "Med sammenlægningen bliver vi en stor pan-europæisk spiller. Fra at være nummer tre i Europa er vi nu nummer to. Det er en kæmpe muskel med en omsætning på over 23 mia. danske kr., og set fra fra vores situation i Danmark er der store fordele," siger Henrik Ravn og fortsætter: "Det betyder, at vi kommer lettere til bordet - både i forhold til film fra Hollywood og muligheden for at få de bedste tv-formater tilbudt," vurderer han. Og SBS-chefen mener også, at det går den anden vej rundt. "Er du en dansk tv-producent med succes, bliver det nu lettere at eksportere til hele Europa. Dermed kommer vi til at stå bedre på programsiden i forhold til TV 2 og TV 3," lyder vurderingen fra Henrik Ravn.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også