24Timer ændrer leveringsstrategi

MediaWatch

Gratisavisen 24Timer vil fremover skære ned på husstandsomdelingen og i stedet levere flere aviser i trafikken. Efter sommerferien håber man på flere læsere pr. avis ved den øgede trafikomdeling. Samtidig vil færre husstande nord for København og på Frederiksberg få leveret avisen i postkassen, skriver Berlingske Tidende. Ligeledes vil nordjyder heller ikke få avisen bragt i kølvandet på sammenlægningen af JP/Politikens 24Timer og Nordjyske Mediers gratisaviser. Ifølge direktør Torsten Bjerre Rasmussen sker distributionsomlægningen blandt andet, fordi man ønsker at prioritere områder med mange børnefamilier. Desuden er distributionen for dyr, hvis man kun når frem til en enkelt læser pr. avis. Fremover vil omkring halvdelen af avisens oplag på 450.000 komme ind gennem brevsprækken. Tidligere var det 70 procent.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også