Danske medier opprioriterer net-tv

MediaWatch

Danske medier planlægger i stigende grad at benytte sig af net-tv og produktionen af egne indslag til nettet. En undersøgelse fra eJour viser, at det er en bred tendens hos alle redaktioner. Jyllands-Postens internetredaktør Jørgen Schultz-Nielsen siger, at man vil få flere journalister i staben, som skal lave net-tv. Sandsynligvis folk udefra med de rette kompetencer. Lisbeth Knudsen, chefredaktør på Berlingske Tidende, konstaterer, at området er i stor fokus hos brugerne og en efterspurgt formidlingsform på nettet, hvilket berlingske.dk kommer til at rette sig efter. Ekstra Bladet har i gennem fem år haft levende billeder på nettet, men for nylig er området blevet yderligere opprioriteret med satsningen Ekstrabladet.tv. Det vurderes fra flere sider, at tv's fremdrift på nettet skyldes tekniske fremskridt samt den forøgede tilgængelighed, som medier har til tv-indslag.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også