Reklamefilm om 'fodbold-idioten' hitter

MediaWatch

En lavbudget reklamefilm med titlen "Hvad skete der med fodboldidioten?" hitter lige nu på videoportalen YouTube. Filmen, der reklamerer for rejseportalen Travelmarket, er allerede blevet vist 100.000 gange, siden den onsdag middag ramte YouTube. Eksemplet viser, at med lidt kreativitet og mod så kan firmaer ramme en stor menneskeskare for få penge. Det har nemlig kun kostet Travelmarket 30.000 kroner at producere filmen, som ironiserer over den alvorlige episode i fodboldlandskampen mellem Danmark og Sverige tidligere på måneden, hvor en tilskuer angreb den tyske dommer. "Nu tør vi ikke gætte på, hvor det ender, men det er jo herligt, at en sådan form for internet-markedsføringskampagne kan blive en succes så hurtigt. Vi har kun modtaget tre negative reaktioner på filmen, mens alle andre har udtrykt begejstring," siger Travelmarkets direktør Ole Stouby til epn.dk. Reklamefilmen kan ses her: http://www.travelmarket.dk/video_dk.cfm

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også