TV 2 Forlag svarer igen på kritik

MediaWatch

TV 2 Forlag tager kritikken om unfair konkurrence fra den øvrige forlagsbranche med ophøjet ro. Direktøren for TV 2 New Bizz Areas, Hanne Danielsen, skriver i en kommentar, at hun ikke mener, at TV 2 Forlag gør noget forkert i sin PR-strategi. Andre forlag har ellers kritiseret TV 2 Forlag for at bruge TV 2s forskellige platforme som tv og radio til at eksponere deres bøger. Det er unfair konkurrence, lyder det. Adm. direktør i Lindhart & Ringhof, Anette Wad, sagde tirsdag til Markedsføring, at det er problematisk, at man lover redaktionel omtale. "Den slags løfter afhænger vel af den øvrige nyhedsstrøm," spurgte Anette Wad. Til dét, svarer Hanne Danielsen, at TV 2 Forlag præsenterer bøger for redaktionelle medarbejdere på mange medier, før bøgerne udkommer. Det sker selvfølgelig for at skaffe omtale, men der er ingen garantier. "Vi, der arbejder med medier, ved godt, at en sådan aftale aldrig kan være et løfte. Der kan komme krige og politiske kriser, der let kan vælte et indslag eller en artikel om en ny bog," lyder det fra Hanne Danielsen. Hun finder heller ikke TV 2 Forlags brug af reklamespot på TV 2 problematisk. "Som alle andre betaler TV 2 Forlag for reklamerne og har revisorer, der holder øje med, at alt går rigtigt," siger Hanne Danielsen. Hun håber bare, at TV 2 Forlag kan være med til at inspirere til et professionelt stykke presse- og marketingsarbejde.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også