Nyhedsavisen i eksplosiv vækst

MediaWatch

Nyhedsavisen er vokset 57 procent i det daglige læsertal siden januar. MetroXpress og Urban taber terræn. Nyhedsavisen er tilsyneladende for alvor brudt igennem i danskernes læsevaner. Udviklingen rammer især de øvrige gratisaviser. Siden slutningen af januar til maj har Nyhedsavisen haft en fremgang på 142.000 daglige læsere – det er en stigning på 57 procent. I den samme periode har MetroXpress tabt 11,1 procent af sine læsere, mens Urban har tabt 20 procent. 24timer holder skansen. Gratisavisen har vundet 0,2 procent flere læsere. Med i alt 391.000 læsere er Nyhedsavisen dermed større end både Berlingske Tidende, Ekstra Bladet og B.T. "Vi er meget tilfredse med læsertallet, og det står i fin sammenhæng med meldingerne om god effekt med meldingerne om god effekt fra vores annoncører," siger Nyhedsavisens administrerende direktør, Morten Nissen Nielsen. Han siger, at avisens næste mål er at blive større end Jyllands-Posten og Politiken.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også