TV 2 Radio har tabt Storkøbenhavn på gulvet
TV 2 Radios chance er ny, skarpere programprofil og en koncentreret massiv markedsføringsindsats rettet mod København. TV 2 Radio har tilsyneladende arvet et problem, som Sky Radio også sloges med: Svag opbakning i Storkøbenhavn. Sky Radio lå generelt med pæne andele i det meste af landet, men det nationale tal blev trukket ned af ringe lytning i Københavnsområdet. Taber man København, gør det ondt på share og dækning, for området tæller 35 procent eller mere af hele landets befolkning. De nye tal viser, at TV 2 Radio ligger med en beskeden share på to procent i hovedstadsområdet, målt i 12+ år. Til sammenligning har Radio100FM en share på 17 procent, og søsterkanalen fra Talpa Radio, Radio100 Soft, holder en pæn share på 1,9 procent i hovedstadsområdet. Sidstnævntes format er non-stop blød pop. Shares i HT-området (april 2007) P3 23,2 Radio 100 FM 17,0 The Voice 3,1 TV 2 Radio 2,0 Radio 2 2,0 Radio 100 Soft 1,9 Kilde: Gallup