TV 2 Radio har tabt Storkøbenhavn på gulvet

MediaWatch

TV 2 Radios chance er ny, skarpere programprofil og en koncentreret massiv markedsføringsindsats rettet mod København. TV 2 Radio har tilsyneladende arvet et problem, som Sky Radio også sloges med: Svag opbakning i Storkøbenhavn. Sky Radio lå generelt med pæne andele i det meste af landet, men det nationale tal blev trukket ned af ringe lytning i Københavnsområdet. Taber man København, gør det ondt på share og dækning, for området tæller 35 procent eller mere af hele landets befolkning. De nye tal viser, at TV 2 Radio ligger med en beskeden share på to procent i hovedstadsområdet, målt i 12+ år. Til sammenligning har Radio100FM en share på 17 procent, og søsterkanalen fra Talpa Radio, Radio100 Soft, holder en pæn share på 1,9 procent i hovedstadsområdet. Sidstnævntes format er non-stop blød pop. Shares i HT-området (april 2007) P3 23,2 Radio 100 FM 17,0 The Voice 3,1 TV 2 Radio 2,0 Radio 2 2,0 Radio 100 Soft 1,9 Kilde: Gallup

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også