TV 2 vil optimere indtjening på sportsrettigheder

MediaWatch

TV 2 ser nu nærmere på de kommercielle muligheder i alle de sportsgrene, som koncernens tv-stationer dækker. TV 2 har i de seneste år været aktiv på området for sportsmarketing, bl.a. ved salg af bandereklamer, ved analyser og dokumentation samt ved salg af liga-sponsorater i ishockey og håndbold, som ellers ikke var solgt i en årrække, inden TV 2 tog over. Og nu skal området udvikles yderligere. "TV 2 SportMarketing bliver et markant indsatsområde for os, og vi har en række initiativer på vej. Samtidig er sportmarketing et område, hvor annoncørerne selv forventer betydelig vækst, nemlig otte-ti procent pr. år over de næste fem år," siger TV 2s koncerndirektør for salg og marketing, Flemming Rasmussen. Peter Olafsson, der udvikler området i samarbejde mellem TV 2|Salg og TV 2|New Bizz Areas, vurderer, at SportMarketing er sund fornuft for en virksomhed som TV 2, fordi man på én gang kan skabe nye produkter og bedre synergi for kunderne. "TV 2 lægger vægt på at kunne vise store sportsbegivenheder på tv og i andre medier, men vi vil også gerne kunne tilbyde interesserede at komme endnu tættere på, så de f.eks. kan lugte benzinen, mærke støvet i ansigtet og fornemme suset i maven under 24-timers-løbet i Le Mans," siger direktøren for TV 2|New Bizz Areas, Hanne Danielsen, der også har ønske om at engagere endnu flere danskere i sport, motion og wellness.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også