TV 2 vil optimere indtjening på sportsrettigheder
TV 2 ser nu nærmere på de kommercielle muligheder i alle de sportsgrene, som koncernens tv-stationer dækker. TV 2 har i de seneste år været aktiv på området for sportsmarketing, bl.a. ved salg af bandereklamer, ved analyser og dokumentation samt ved salg af liga-sponsorater i ishockey og håndbold, som ellers ikke var solgt i en årrække, inden TV 2 tog over. Og nu skal området udvikles yderligere. "TV 2 SportMarketing bliver et markant indsatsområde for os, og vi har en række initiativer på vej. Samtidig er sportmarketing et område, hvor annoncørerne selv forventer betydelig vækst, nemlig otte-ti procent pr. år over de næste fem år," siger TV 2s koncerndirektør for salg og marketing, Flemming Rasmussen. Peter Olafsson, der udvikler området i samarbejde mellem TV 2|Salg og TV 2|New Bizz Areas, vurderer, at SportMarketing er sund fornuft for en virksomhed som TV 2, fordi man på én gang kan skabe nye produkter og bedre synergi for kunderne. "TV 2 lægger vægt på at kunne vise store sportsbegivenheder på tv og i andre medier, men vi vil også gerne kunne tilbyde interesserede at komme endnu tættere på, så de f.eks. kan lugte benzinen, mærke støvet i ansigtet og fornemme suset i maven under 24-timers-løbet i Le Mans," siger direktøren for TV 2|New Bizz Areas, Hanne Danielsen, der også har ønske om at engagere endnu flere danskere i sport, motion og wellness.