Medier møder ny funktion fra GroupM

MediaWatch

Mediernes salgsdirektører og salgschefer vil i GroupMs nye Trading Director møde en markedsvagthund og en iværksætter med muskler. Kenneth Brenøe er udnævnt til Trading Director for alle mediabureauer i GroupM. Stillingen er nyoprettet, og det bliver hans opgave at sikre de til enhver tid mest optimale priser, betingelser og vilkår i markedet - til gavn for alle de annoncører, som samarbejder med GroupM-bureauerne. Jobbet er delt i to roller, en ekstern og internt funktion. Når Kenneth Brenøe optræder på markedet, taler han med betydelig vægt, nemlig ca. 40 procent af alle de annoncekroner, der kommer via mediabureauerne. "Medierne vil opleve, at GroupM inviterer til dialog om nye annoncemuligheder, der gavner både annoncør og medier, og om generelle forhold og udfordringer på markedet," siger Kenneth Brenøe til MediaWatch. Dialogen vil typisk være med salgsledelsen på de større medier, men der kan også komme kontakt til mindre medier. Kenneth Brenøe understreger, at opgaven er at skabe bedst mulige arbejdsbetingelser for bureauernes kunder. Men en sidegevinst kan meget let være bedre betingelser for alle aktører på annoncemarkedet. "Mediernes salgsafdelinger skal både opfatte GroupMs funktion som en vagthund og som en iværksætter. Nye kreative strategiske annoncemuligheder får jo mere luft under vingerne, når alle seks bureauer bakker op om dem," siger han. Den interne rolle er at sikre, at de seks bureauer deler viden om vilkår, betingelserne, uddannelse og værktøjer og altid benytter best practice. GroupM består seks mediabureauer: Maxus, MediaBroker, MediaCom, Mediaedge:cia, MindShare og ProMedia, som beskæftiger over 250 medarbejdere.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også