TV 2: Børn, ung pop og Classic er mulige formater

MediaWatch

TV 2-direktør kan nikke til fire mulige nye tv-formater, men ikke hvilken distributør. Første møde om få uger er med Canal Digital. TV 2 skal ifølge planen lancere én eller to kanaler om året. TV 2s direktør erkender, at der er tæt pakket hos TDC Kabel og andre. Derfor bliver strategien fremover, at man ser på hver distributionsform og udvikler formater til enten online TDC, Stofa, Canal digital, el-selskaber - eller alle. Mens TV 2 Sport er i forhandlingsprocessen med TDC Kabel, er TV2s kanaludvikling sat på standby. Men om nogle måneder skal TV 2-ledelsen i tænkeboksen om nye initiativer. Fremover vil kanaludviklingen blive afhængig af, hvilken distributionsplatform, kanalen er tiltænkt. Eller omvendt distributørerne giver input til de formater, de ønsker. Således at kanaludviklingen sker i samråd med de enkelte distributionsplatforme. Han oplyser, at han nærmest har møde i maj med Canal Digital for at høre deres vinkel på markedssituationen. Alle distributører skal mødes med TV 2 i den kommende tid, herunder Viasat og de nye udbydere af webaseret tv og el-selskaberne. Der er knaphed på kanalplads i traditionel broadcast, og formatfeltet er trængt, men der er fortsat ledige huller. Per Mikael Jensen udleverer de ikke konkrete overvejelser, men nikker til MediaWatchs forslag om, at både en helt ung musikkanal, en TV 2 Classic eller en børnekanal er interessante bud. Tanken om at TV 2 Film f.eks. knopskydes med yderlig en kanal for filmklassikere er heller ikke fremmed.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også