B.T strammer profilen

MediaWatch

B.T satser stadig oftere på skarpe historier med seksuel undertone. Dermed tyder meget på, at tabloidkrigen mellem B.T. og Ekstra Bladet er tilbage Tabloidavisen har igennem de sidste tre år investeret mange kræfter i en redaktionel drejning væk fra den traditionelle sensationsstil, og har i stedet satset på at blive en mere familieorienteret avis. Men den satsning er nu ved at glide i baggrunden, skriver Børsen. Stadig oftere er sex, kriminalitet og de kongelige nu tilbage på avisens spisesedler, men B.T.’s chefredaktør Arne Ullum afviser, at der er tale om et opgør med den familieorienterede stil. "Vi har brugt tre år på at få strategien og organisationen på plads. Nu skærper vi så vores profil ved at lave skarpere historier," siger han til avisen. Han afviser dog, at den skarpere profil har betydet, at avisen har sænket de etiske krav til avisen. Hos Ekstra Bladet er man opmærksom på udviklingen hos B.T.: "Jeg tror, at B.T.’s stilskifte har meget med ejerskiftet at gøre. David Montgomery har sine rødder i den mest tabloide del af den britiske avisverden, og han har næppe meget til overs for en avis med familieimage," siger Hans Engell. Han fastslår dog, at han ikke frygter en skarpere profil hos B.T.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også