Bureauer: DRs besparelse koster seere

MediaWatch

DR står overfor at miste op til ni procent af tv-seerne efter gennemførelsen af den omfattende spareplan. Ved at droppe sporten og skære i de populære underholdningsprogrammer vil tv-stationen stå overfor en seervandring til de kommercielle tv-kanaler. Hos mediebureauerne Media-com og og Mediaedge:cia er man uafhænigt af hinanden enige om, at seertabet vil være på mellem syv og ni procent i målgruppen på mellem 21 og 50 år. Broadcast Director hos Mediaedge:cia, Flemming Jensen, siger til Børsen, at tallet naturligvis afhænger af, hvad DR vil sende i stedet for udsendelserne. Han vurderer, at især TV 2 vil tiltrække seere på den konto.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også