MetroXpress ligeglad med Urban

MediaWatch

Mens Urban opruster i kølvandet på Datos lukning, ser Danmarks mest læste dagblad med sindsro på konkurrencen. MetroXpress vil ikke opruste på bekostning af indtægten. Det er den klare melding fra gratisavisen, der som den eneste i Danmark for alvor giver overskud. Avisens administrerende direktør, Søren Riis, siger til Jyllands-Posten, at avisen ikke forventer noget særligt pres fra Urban, selvom avisen nu vil opruste journalistikken med medarbejdere fra lukkede Dato. "Selvfølgelig kan Det Berlingske Officin bruge penge på at opruste Urban, men vi skal fortsat give et godt afkast til vores aktionærer. Selvfølgelig er det rart at være Danmarks mest læste avis, men vi har det også fint med at være den næstmest læste," siger han. Han forventer ikke, at Datos lukning vil betyde noget særligt for læsertallet på MetroeXpress, men tror i stedet, at andre gratisaviser vil kunne få en lille fremgang på baggrund af lukningen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også