Christian Bjerring lufter planer for DMF

MediaWatch

Dansk Marketing Forums nye direktør lufter helt nye visioner om fagmediedrift og ekspansion. Christian Bjerring, der i mange år havde ansvaret for DSBs markedsføring, tiltrådte som adm. dir. for Dansk Marketing Forum (DMF) den 1. februar. Den stilling omfatter også hvervet som chefredaktør for fagbladet Markedsføring og online-mediet markedsføring.dk, der også læses flittigt af mediebranchens aktører. Den nye direktør har haft en chance for at sætte sig i stolen og løfter nu sløret for nogle af sine planer, både for foreningen og de to fagmedier. "Ambitionen er at bygge et meget bredere og større aktivitetsniveau, i hvad man kunne kalde "Huset Markedsføring". Vi vil skabe et omdrejningspunkt for folk, der befinder sig i den "kreative klasse". Netop den gruppe har et stort behov for ét sted, hvor de kan finde orden på deres forvirrede verdner," lyder visionerne fra Christian Bjerring overfor MediaWatch. Christian Bjerring ser den skabende, eller den såkaldt kreative klasse, som en erhvervsgruppe i vækst, der trods forskellige fag har meget tilfælles. Nogle arbejder med reklame, markedsføring, medier, journalistik, innovation, kunst, IT og lignende. Fælles for mange af dem er, at forandringens vinde blæser stærkt, især drevet af digitaliseringen, ekspansion og stigende kompleksitet. Ekspansionslysten er en tilpasning til andre tider, hvor faggrænser trækkes andre steder. Det er også ambitionen om en ny større rolle – og ønsket om at vende faldende medlemstendens. Foreningen Dansk Marketing Forum har gennem en årrække oplevet, at medlemskabet langsomt er sivet ned til det nuværende niveau på ca. 5.000 medlemmer. Den nye direktørs vision og opgave er både at redefinere foreningens aktiviteter til nye tider, og skabe et kompetencehus, der favner en langt større interessesfære, end reklamebranchen og til dels medieverden. Dansk Marketing Forum, der udbygger sit domicil på Frederiksberg, planlægger også at udvide aktivitetsniveauet indenfor kurser og konferencer i egne faciliteter.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også