TV 2s online drømme positivt modtaget

MediaWatch

Tv2.dks krav til vækst i nye unikke brugere er voldsomt ambitiøst, nærmest tankespind, men eksperter vil ikke afvise tanken. Flere avislæsere troede formentlig, at de læste en misforståelse i Berlingske Business tirsdag morgen. I en artikel meddelte koncernchef Anders Kronborg, at Tv2.dk skal være det største site i hele landet, blandt dem der måles. Det vil sige større end f.eks. Krak.dk og Jubii og Msn.dk. Sidstnævnte har knap 1,8 millioner ugentlige brugere ifølge data fra uge 14. Kronborg forventer således, at Tv2.dk skal vinde knap én million nye ugentlige brugere. Det er afstanden fra TV 2s nuværende niveau til toppen af FDIMs hitliste. MediaWatch bad i går Anders Kronborg bekræfte den udlægning, og den er god nok. TV 2s målsætning er, at tv2.dk skal være det største site blandt dem, der er tilmeldt trafiktælling. Internetekspert Christian Peytz fra Peytz og Co finder, at vækstkravet er meget ambitiøst. "På den anden side bør det være en naturlig ambition for den førende tv-station. Men en fordobling på et relativt modent marked er ikke nogen lille opgave," lyder hans kommentar. Hos Initiative Universal finder Interactive Director Christian Strand også, at TV 2s ambitionsniveau er tårnhøjt og nærmer sig det urealistiske. Og så alligevel ikke. "Set i lyset af den ageren online, vi har set fra TV 2 i årene frem til nu, betragter jeg vækstmålet som urealistisk, men TV 2 er jo inde i en voldsom knobskydning og produktudvikling under den nye ledelse. Toget kører nu for TV 2, og det er i bund og grund et spørgsmål om interessant og meget varieret indhold, hvis målet kan lykkedes. Det bør TV 2 vel kunne levere, og i samme åndedrag markedsføre det offensivt på tv og radio," siger han til MediaWatch. Mediacom kalder TV 2s mål for positiv ønsketænkning. "Vi kender ikke tidshorisonten, men det er et meget ambitiøst og svært mål, som TV 2 sætter sig. Jeg vil kalde det ønsketækning. Men det skal der også være plads til. Hvis TV 2 sætter fart på og lader alt tv-indhold virke online, så har de en mulighed," siger direktør Ulrik Thagesen, Mediacom, der også forestiller sig, at online på sigt kan ende med at være hovedmediet for TV2-koncernen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også