Medvind for mindre mediekategorier

MediaWatch

TV 2 Radio løfter mediegruppen; også ugeaviser, fagblade og biograf overrasker positivt i februar, viser DRRB-indexet. Det samlede forbrug i februar blev på knap 375 millioner kroner og ligger dermed syv procent over omsætningen for samme periode sidste år. DRRB konstaterer, at mediemarkedet har været præget af store ændringer i flere af mediegrupperne. Efter en blød start i januar måned er der kommet mere gang i mediemarkedet i februar, viser de seneste tal fra Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening (DRRB). Tallene er indrapporterede omsætningstal fra mediebureauerne, renset for eventuelle rabatter, og de er derfor en forholdsvis sikker pejling på den reelle situation netop nu. Det ser ud til, at radiomarkedet som forventet nyder godt af TV 2 Radio, der gjorde sin entré den 1. februar. Radio noterer en samlet vækst på 67 procent. Ugeaviser, fagblade og biograf har haft en god februar med vækst på henholdsvis 39 procent, 36 procent og 32 procent. Højdespringeren internettet er tilbage på kursen med 53 procent, hvilket er noget højere end 2006-niveauet på 45 procent. Dagbladene tog en vækst på 15 procent. DRRB bemærker også, at magasiner faldt med to procent, og at tv-mediet undtagelsesvis tabte seks procent.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også