TV 2s online audiounivers under opbygning

MediaWatch

TV 2 er interesseret i digital radio - ikke DAB - men der arbejdes i disse dage på at opbygge et online audiounivers. Det er meget få oplysninger, der strømmer ud af TV 2-systemet om disse planer. Direktør Jens Rohde vil ikke kommentere hverken timing eller andre planer om antal radioer, musikgenrer, osv. Han har over for MediaWatch givet udtryk for, at hvis han ikke satser på en flerkanalstrategi på radioområdet, bør Per Mikael Jensen fyre ham. Rohde har samtidig tilkendegivet, at det ikke er DAB, man satser på. Økonomidirektør Anders Kronborg, TV 2, har overfor MediaWatch oplyst, at TV 2s radioomsætning over de otte koncessionsår vil blive bygget på flere radiokanaler fra TV 2, hvoraf nogle også vil bidrage med brugerbetaling, udover reklameindtægterne. Ifølge MediaWatchs oplysninger foreligger der ikke en lanceringsdato for TV 2s netradiounivers. Men Mediawatch erfarer dog, at der arbejdes aktivt på projektet. Udviklingen af TV 2’s netradios tekniske og brugermæssige side er placeret i TV 2 Interaktiv. Samme afdeling driver tv2radio.dk. Mens programprofilen og kanalstrategien fastsættes af TV 2 Radio selv; med TV2 Interaktiv som sparringspartner på konkrete løsninger. Udviklingen af netradioerne er undervejs. TV 2 har mange idéer til, hvordan man kan udvikle netradioen og playeren, så den bliver særlig attraktiv for brugerne, oplyser Mads Kristensen, projektleder, tv2radio.dk, til MediaWatch. MediaWatch har i en tidligere medieklumme på sitet spekuleret i TV 2s online potentiale, når det gælder opbygningen af en attraktiv audio-portefølje. Klummen forudså, delvist baseret på TV 2 egne oplysninger, at TV 2 vil sælge adgang til audio i flere tematiserede indholdspakker. TV 2s omfattende online udbud kunne tælle f.eks. TV2 Radio (fra FM), TV2 Erotik, TV2 Politik, TV2 Humor, TV2 Country, TV2 BritPop, TV2 BoGodt, TV2 Barok, TV2 Elvis og TV2 Beatles. Langt hovedparten kunne baseres på eksisterende indhold, især fra tv, der "ompakkes" til radio, og ellers på musikafvikling i skarpt formaterede genrer og temaer.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også