Nyhedsavisen står foran gennembrud

MediaWatch

Flere mediebureauer spår, at Nyhedsavisen kan få sit gennembrud i år efter markant læserfremgang de seneste måneder. Mediadirektør i Kunde & Co, Thorsten Lehrmann, siger til Berlingske Tidende, at Nyhedsavisen kan blive en betydelig spiller allerede til sommer, hvis læserfremgangen fortsætter. Han mener, at den islandsk ejede avis, der kom på gaden for et halvt år siden, lige nu rider på en bølge - i modsætning til de andre dagblade. Fra januar til februar fik Nyhedsavisen således 28,9 pct. flere læsere - en fremgang fra 249.000 til 321.000. Samtidig tabte både MetroXpress, Urban, Dato, B.T., Jyllands-Posten og Politiken terræn. Også chef for printmedia hos Carat Danmark, Gitta Steffensen, er optimistisk på Nyhedsavisens vegne. "Det er stadig en lang sej proces, men Nyhedsavisen har nu for første gang udsigt til at kunne begynde at konkurrere med de store morgenaviser," siger hun. Gitte Steffensen understreger dog, at det hele selvfølgelig afhænger af, om fonden bag Nyhedsavisen, Dagsbrún Media, er villig til fortsat at skyde millioner af kroner i det underskudsgivende projekt. Gunnár Smári Egilsson, chef for Dagsbrún Media siger, at selskabet forventer, at Nyhedsavisen i løbet af de næste tre til fire år vil blive en profitabel forretning.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også