TV 2-ledelsen er optimistisk

MediaWatch

TV 2 har gjort det godt i 2006, men ledelsens forventninger til 2007-regnskabet kræver god medvind på markedet, vurderer Danske Bank. TV 2s 2006-regnskab viser et resultat før skat på 141,7 millioner kr. I 2005 udgjorde resultatet 116,4 millioner kr., og dermed er fremgangen fra 2005 til 2006 på 21,7 procent eller 25,3 millioner kr. Det giver et resultat, der er på linie med TV2s egen forventninger på 140-150 millioner kr. Resultatet vurderer Danske Banks medieanalytiker Henrik Schultz som værende tilfredsstillende. Nogle finder Per Mikael Jensens iværksætter- og investeringslyst risikabel, men Danske Banks analytiker ser ingen risiko, lyder hans vurdering overfor MediaWatch. Men dermed ikke sagt, at TV 2 uden videre kan levere en bebudet resultatforbedring i 2007, hvor der er kraftigt stigende omkostninger. Danske Bank er lettere skeptisk overfor TV 2s forventninger til 2007, der lyder at reklameindtægterne skal stige til cirka 1,9 mia. kr., og samtidig forventes kabelindtægterne at vokse efter lanceringen af TV 2 News. Målet er at resultat før skat i 2007 skal op på 170-180 millioner kr. TV 2 News, TV 2 Radio, TV 2|New Bizz Areas - forlag, events, printmagasiner mv. - og andre nye aktiviteter vil samtidig betyde et øget omkostningsniveau i 2007. "Det er selvfølgelig vældig afhængigt af reklameudviklingen. 1,9 mia kroner lyder noget optimistisk for mig, men vi får se. Det kræver både et knaldstærkt reklamemarked - hele året - og at TV 2 tager markedsandele," siger Henrik Schultz.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også