Pænt TV 2 resultat trods store investeringer

MediaWatch

TV2s 2006-regnskab viser et resultat før skat på 141,7 millioner kr. I 2005 udgjorde resultatet 116,4 millioner kr. Dermed er fremgangen fra 2005 til 2006 på 21,7 procent eller 25,3 millioner kr. Årets resultat opfylder forventningerne på 140-150 millioner kr, oplyser TV 2. Resultatfremgangen er primært fremkommet ved vækst i reklameindtægterne på 161 mio. kr. til 1.586 mio. kr. (+ 11 procent) samt i kabelindtægterne på 58,3 millioner kr. (+ 30 procent). Nettoomsætningen er gået frem med 15,1 procent til 1.918 millioner kr, mens omkostningerne er steget med 17,1 procent til 1.752 millioner kr. Stigningen i omkostninger skyldes først og fremmest investeringer i nye aktiviteter, ikke mindst de tungeste poster - TV 2 News og TV 2 Radio. Forventningerne til 2007 er, at reklameindtægterne stiger til cirka 1,9 mia. kr., og samtidig forventes kabelindtægterne at vokse efter lanceringen af TV 2 News. Resultatet før skat i 2007 ventes at blive i niveauet 170-180 millioner kr. TV 2 News, TV 2 Radio, TV 2|New Bizz Areas - forlag, events, printmagasiner mv. - og andre nye aktiviteter vil samtidig betyde et øget omkostningsniveau i 2007. TV 2 noterer med tilfredshed, at TV 2-familien i alt tegner sig for 40 procent af tv-seningen i 2006, mod 39,9 procent i 2005. Tv-seningen på hovedkanalen faldt dog fra 35,8 procent i 2005 til 34,1 procent sidste år. Målt på kommerciel share fastholdt TV 2-kanalerne en seerandel blandt de 21-50-årige på 62,2 procent – hvilet er uændret i forhold til 2005.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også