TV 2s seere vil gerne vente på reklamer

MediaWatch

Danskernes reklametræthed falder. Det sker stadig mere sjældent, at vi skifter kanal i reklamepausen. TV 2 er klart den tv-kanal, hvor færrest skifter kanal, mens der er reklamer, mens søsterkanal TV 2 Zulu er en af de kanaler, som vi oftest forlader, når der sendes reklamer. Det skriver Børsen. Undersøgelsen er foretaget på baggrund af Gallups TV-meter-målinger. Tallene viser tydeligt, at vi er hurtigst med fjernbetjeningen om aftenen, mens der er attraktive tilbud på flere kanaler samtidig, og reklamepauserne samtidig er længere. Undersøgelsen viser, at de ældre er hurtigst til at skifte kanal, mens de unge generelt accepterer reklamerne. TV 2 har igennem flere år arbejdet målbevidst for at fastholde seere på moderkanalen på trods af reklamepauserne, og det har i fem år ført til en større og større loyalitet imod kanalen. Det høje frafald på TV 2 Zulu, og kanaler som Kanal 4, Kanal 5 og TV 3+ skyldes ifølge TV 2s analytiker Maria Møllerskov, at TV 2s seere er kanalloyale, mens de på andre kanaler i højere grad er loyale imod enkelte programmer. De skifter således væk, når programmet er slut.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også