SBS Radio vil holde sine 19 procent

MediaWatch

SBS Radio ruster sig til 2007 og besætter efter lang tids søgen stillingen som Commercial Director. Mediejobmarkedet er svært, især de erfarne sælgere er stærkt efterspurgte. Det har blandt andet SBS Radio måtte sande. Men MediaWatch erfarer, at selskabet nu har ansat Bo Lauritsen, der stopper som salgschef hos Discovery for at tiltræde positionen som Commercial Director hos SBS Radio, der driver The Voice og Radio2. Han tiltræder den 1. april Direktør Henrik Knaarck oplyser til MediaWatch, at opgaven for Bo Lauritsen og ham selv bliver at opbygge radioens omsætning i konstruktivt samarbejde med ledelserne på de andre radiostationer. SBS Radios mål er at fastholde sin kommercielle share, der på 19 procent, i 2007, trods TV 2 Radios entré på markedet. Han forventer dog et lille midlertidigt dyk som følge af nysgerrighed overfor TV 2 Radio. "Voice er næppe i farezonen, og vi har justeret Radio 2s profil med flere rocknumre, så det er min forventning, at TV 2 Radio ikke vil påvirke os. Jeg håber til gengæld, at TV 2 Radio vil påvirke hele radiomarkedet og tage shares fra DR," siger han.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også