Nyhedsavisen kæmper for at fastholde vækst

MediaWatch

Nyhedsavisen har som den eneste af alle danske aviser oplevet en stor vækst i læsertallet i ugerne 6-9. Den vækst skal nu fastholdes ved at lave en endnu bedre avis og med at forbedre distributionen. De seneste LæserBarometertal fra Gallup viser, at Nyhedsavisen har øget læsertallet med 28,9 pct. til 374.000 læsere, mens 24timer kun har øget væksten i samme periode med 1,5 pct. De etablerede aviser går tilbage. Jyllands-Posten har mistet 6,9 pct., Politiken 5,6 pct., B.T. 8,8 pct., mens kun Berlingske Tidende går frem med 2,7 pct. "Vi er naturligvis godt tilfredse med den udvikling, som vi nu vil arbejde benhårdt på at fastholde," siger direktør i Nyhedsavisen, Morten Nissen Nielsen, til MediaWatch. "Tallene viser, at danskerne kan lide vores avis, og at distributionen går bedre. Mange annoncører har også meldt positivt tilbage den seneste tid," fortsætter direktøren. Han fortæller, at Nyhedsavisen arbejder med en plan for at gøre det journalistiske indhold endnu bedre samtidig med, at der åbnes nye distributionsruter hver dag, da det er blevet lettere at skaffe nøgler til opgange i hovedstaden. Nyhedsavisen er netop nu ved at indtage Indre By i København. Morten Nissen Nielsen fortæller også, at nye tal viser, at Nyhedsavisen nu er den mest læste blandt kvinder i alderen 25-59 år i Danmarks tre største byer. En målgruppe, som avisen løbende har haft et godt tag i.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også