Der var efterspørgsel på massiv Nørrebro-dækning

MediaWatch

Tre dage med bål og brosten på Nørrebro skabte opbakning til TV 2 News på alle platforme. TV 2 oplyser til MediaWatch, at torsdag, fredag og lørdag var der henholdsvis 92.445, 31.443 og 34.526 unikke besøgende på news.tv2.dk. Søndag, hvor roen var genoprettet, faldt tallet til 16.469. Det normale niveau i dagene op til var lige under 10.000 unikke brugere pr. dag. Ikke overraskende kunne TV 2 News også klart mærke, at begivenhederne påvirkede det almindelige seertal. I torsdags blev kanalen set af 638.000 danskere, der ville følge udviklingen på Nørrebro, og det var rekord. Fredag var 556.000 seere forbi TV 2 News, ifølge TV 2s beregninger. TV 2 vælger at bedømme nettodækningen for sin nyhedskanal ud fra det laveste kriterium, ”set mindst ét minut” - frem for set mindst fem minutter. To dage senere blev rekorden slået, da 817.000 danskere så TV 2 News i mindst ét minut, fordi de både ville have en opdatering om Nørrebro-situationen og følge brylluppet mellem prinsesse Alexandra og Martin Jørgensen. I løbet af uge 9 var 1.182.000 forskellige danskere inde og bruge TV 2 News, og også dét er rekord for én uge. Derudover fordoblede TV2 News seningen via mobiltelefoner under den dækningen af begivenhederne på Nørrebro, oplyser pressechef Stine Green Paulsen fra 3, der udbyder TV 2 News på sin platform.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også