MSN vil være den største medieportal
MSN satser på at blive større end Google og Yahoo inden for tre år og dermed blive verdens førende medieportal. Sådan lyder den ambitiøse plan fra MSNs europæiske direktør Geoff Sutton. Han har i de seneste 18 måneder arbejdet i Microsoft-koncernen med at gøre MSN til et selvstændigt medie. "Der er en voldsom vækst i online-annoncering. Derfor har vi erkendt, at MSN skal være en rigtig medievirksomhed. Vi har investeret i stærke medieteams i hvert land," siger Sutton til Berlingske Tidende. Microsoft har i flere år haft succes med Messenger blandt teenagere og vil nu have de unge til at skrive debatindlæg og skabe personligt indhold på portalen. Kasper Tøstesen, der er chef for MSN Danmark, siger til avisen, at konkurrenterne er DR og TV 2, som har brede medieportaler. Selvom MSN ikke er et mediehus, så er det en platform, hvor andre medier som Politiken og nyhedsbureauer bl.a. Newspaq, er til stede. MSN har de seneste år haft en vækst i Danmark på ca. 30-40 procent. Hver måned er der 2,8 millioner brugere på MSN-portalen i Danmark, mens der er 80 mio. brugere på verdensplan.