Medieselskaberne har fået vind i sejlene

MediaWatch

De nordiske medieselskaber er i gang med at genvinde kræfterne. Efterspørgslen er blevet større, men konkurrencen er blevet hårdere. Efter år 2000 kom de nordiske medieselskaber i strid modvind og oplevede kraftige kursfald, men nu ser det ud til, de er på vej tilbage. Med kursstigninger på 660 pct. for MTG, 340 pct. for Metro og 290 pct. for Schibsted er næsten hele kurstabet hentet hjem igen, skriver Børsen i en kommentar. Efterspørgslen ser stærk ud på næsten alle medieområder, og virksomhederne har øget deres overskud radikalt. Til gengæld melder Børsens kommentator om øget konkurrence på de fleste områder. Men internetmediet har haft størst vækstkraft, og den bedste indtjening for dem, der er lykkedes med at blive størst.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også