MTV-show gav mediedækning for 351 mio. kr.

MediaWatch

MTV Europe Music Awards gav København omtale for 351 mio. kr., viser en analyse fra turistorganisationen Wonderful Copenhagen. 465 millioner mennesker så med under showet, der ifølge analysen resulterede i 55 timers tv og 2131 artikler om København og Danmark. Alt i alt svarer det til medieomtale for 351 mio. kr. Direktør for Wonderful Copenhagen Lars Bernhard Jørgensen siger til Ritzau, at MTV-showet for alvor har markeret København som en ung og cool metropol. De mange udenlandske gæsters hotelophold og forbrug betød en gevinst i København på 55 mio. kr.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også