TV 2/MTG kan øge indtjeningen på film

MediaWatch

Det næste logiske fælles projekt for TV 2 og MTG er at se nærmere på, om der ikke kan tjenes flere penge på filmkanaler. Det er af alle mulige årsager fornuftigt, at TV 2s nye ledelse ser mere pragmatisk og forretningsmæssigt på produktudvikling og alliancer, end den tidligere ledelse havde for vane, vurderer Jesper Sehested Lund over for MediaWatch. Jesper Sehested Lund har flere tråde ind i mediebranchen i disse dage. Hans mediedrift er samlet i JSL PUBLICATIONS, der er i samarbejde og medejerskab med TV 2 om udgivelsen af magasinet Vi med Hund. Han sidder som bestyrelsesformand for FastTV, og er netop fratrådt som arbejdende bestyrelsesformand for Talpa Radio Danmark (Radio 100FM og Radio 100 Soft) og for radiosalgsselskabet Det Danske Radiobureau. Tv-erfaringerne stammer fra 10 år som dansk direktør for SBS (TvDanmark og The Voice). Samarbejdet mellem TV 2 og MTG er en god idé for begge parter, og projektet med de to sportskanaler er godt set og et godt eksempel på, at TV 2 nu gør op med tidligere tiders konventioner, siger han. "Såfremt de to selskaber skal overveje det næste mulige potentielle samarbejde, så kunne en mulighed være film," lyder analysen. Uden at kende detaljerne i de to virksomheders respektive filmlagre, vurderer Jesper Sehested Lund, at der ligger nogle gode muligheder for at øge indtjeningen på det eksisterende film-inventory. TV 2 spreder sine titler over hovedkanalen, Zulu, Charlie og TV2 Film. MTG har high-pay filmkanaler i TV1000 kanalerne og TV3 og TV3+. "Det internationale MTG har filmkanaler, store internationale filmaftaler og adgang til et stort varelager. Det har TV 2 ikke i samme omfang. TV 2 Film kunne pakketeres stærkere, og kunne øge indtjeningen i alliance med MTG," vurderer Jesper Sehested Lund. En anden mulighed kunne være, at man tog et skridt videre og etablerede et helt nyt, ekstra brand med film fra TV 2 og MTG. MTG tilbød i 2006 en filmkanal til TDC Kabel TV, men TDC ville hellere have den model, der blev tilbudt fra TV 2.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også