100FM-formand: TV 2 Radio løfter markedet
Den afgående formand for Radio 100FM er skuffet over TV 2 Radios udspil, men siger samtidig, at det har trukket nye annoncører ind i folden. Jesper Sehested Lund, der nu stopper som arbejdende bestyrelsesformand for hollandske Talpa Radios kommercielle radiostationer i Danmark, Radio 100FM og Radio 100 Soft, siger til Børsen, at han finder TV 2 Radio "lidt gammeldags" i en "pæn indpakning". Men selvom han ikke er synderlig imponeret over den nye landsdækkende radio-kanal, er han overbevist om, at den vil tiltrække nye kunder og løfte markedet. Det er faktisk allerede sket, siger han og nævner Netto og Q8. Det vil dog ikke boome i år, men der vil helt sikkert ske en markedsudvidelse, siger han. Men mediabureauerne vil først se nogle lyttertal, siger han med henvisning til de første lyttertal, som TV 2 Radio ventes at komme med midt i april, hvor Gallup også skulle have februar måned med. Der vil nok kunne ses en vækst på 25 procent i år, mens den store vækst sker i 2008-2009, siger Jesper Sehested Lund. Radio 100FM var med en share på 31 procent af det kommercielle radiomarked i Danmark den største spiller, indtil TV 2 Radio debuterede 1. februar.