100FM-formand: TV 2 Radio løfter markedet

MediaWatch

Den afgående formand for Radio 100FM er skuffet over TV 2 Radios udspil, men siger samtidig, at det har trukket nye annoncører ind i folden. Jesper Sehested Lund, der nu stopper som arbejdende bestyrelsesformand for hollandske Talpa Radios kommercielle radiostationer i Danmark, Radio 100FM og Radio 100 Soft, siger til Børsen, at han finder TV 2 Radio "lidt gammeldags" i en "pæn indpakning". Men selvom han ikke er synderlig imponeret over den nye landsdækkende radio-kanal, er han overbevist om, at den vil tiltrække nye kunder og løfte markedet. Det er faktisk allerede sket, siger han og nævner Netto og Q8. Det vil dog ikke boome i år, men der vil helt sikkert ske en markedsudvidelse, siger han. Men mediabureauerne vil først se nogle lyttertal, siger han med henvisning til de første lyttertal, som TV 2 Radio ventes at komme med midt i april, hvor Gallup også skulle have februar måned med. Der vil nok kunne ses en vækst på 25 procent i år, mens den store vækst sker i 2008-2009, siger Jesper Sehested Lund. Radio 100FM var med en share på 31 procent af det kommercielle radiomarked i Danmark den største spiller, indtil TV 2 Radio debuterede 1. februar.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også