Børsen og Politiken i online-samarbejde

MediaWatch

Børsen og Politiken har indgået et samarbejde, der skal sørge for, at der kommer flere læsere til de to avisers hjemmesider. Borsen.dk og Politiken.dk skal simpelthen udveksle nyheder. "Der er tale om et trafikpartnerskab, hvor Borsen.dk og Politiken.dk bytter nyheder ved at vise de respektive nyheder på hinandens sites. Så Politiken viser vores nyheder, og vi viser Politikens nyheder," siger Lars Helveg Andersen, der er direktør for digitale medier på Børsen, til Mediawatch. Han vurderer at de to medier har et godt overlap, da Børsen kan levere finansstof til Politiken, og Politiken er godt med, når det gælder kulturstof. "Jeg vil tillade mig at kalde det begavet trafikgenerering. Mens andre ukritisk leder trafik ind, går vi mere efter at finde nogen, der matcher vores brugeres profil. Og her passer Politiken bedst til vores profil," siger Lars Helveg Andersen. Han oplyser samtidig, at der i øjeblikket forhandles med fem til ti mindre mulige samarbejdspartnere om lignende aftaler - uden dog at oplyse hvilke der er tale om. En af baggrundene for aftalen med Politiken er, at Borsen.dk har spurgt sine kernebrugere, der udgør 76 procent af de daglige brugere, hvilke hjemmesider de ellers besøger i løbet af dagen. Og her svarede mere end ti procent, at de besøger Politiken.dk, hvilket ifølge Lars Helveg Andersen er en stor andel. "Faktisk blev Politiken kun overgået af Jyllands-Posten, der er dobbelt op i forhold til Politiken. Men her er det jo ikke så relevant med et samarbejde, da de har epn.dk," slutter han.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også