MetroXpress fik overskud på 24 millioner

MediaWatch

MetroXpress fik et overskud på 24 mio. kr. i 2006. Overskuddet blev dog mindre end ventet pga. lukningen af metroXpress' aftenudgave. Det korte eventyr med metroXpress Aften kostede seks mio. kr., skriver avisen. Direktør Søren Riis siger, at metroXpress er "utrolig stolte og tilfredse" med resultatet i 2006. Selv om man måtte lukke aftenavisen er morgenavisen kommet styrket ud af året, siger han. Han føler sig ikke skræmt af de tre nye gratisaviser. MetroXpress har kun svagt kunne mærke, at der er komme andre aviser ind på markedet. Men den mindre andel af aviser skal nu deles ud på anden vis. "Nu skal vi lige finde nogle lige så gode læsere til vores avis. Vi vil blandt andet dele mere ud i de mellemstore byer, som måske har været overset indtil videre," siger Søren Riis. Metro International kom ud af 2006 med et overskud på 16,9 mio. dollar.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også