The Voice TV øger sin share

MediaWatch

SBS TV's musik-tv-station The Voice TV har fordoblet sin kommercielle share hos målgruppen de 12-24-årige på et år. Fra januar 2006 til januar 2007 er kanalens share gået fra 1,9 procent til 3,7 procent - en stigning på næsten 100 procent. Dennis Johanneson, programdirektør på The Voice TV og Radio glæder sig over, at kanalens share i januar slog konkurrenten MTV's share. "Vi er meget stolte over den udvikling, som The Voice TV har været igennem, og de flotte seertal viser blot, at vi er på rette vej. Vi har stålsat holdt os til vores egen idé om at lave musik- og ungdoms-tv på en vedkommende og umiddelbar måde, der har slået rødder i den danske ungdom," siger Johanneson i en meddelelse. Den stigende share ses som resultatet af, at The Voice Radio og TV rykkede tættere sammen i slutningen af 2006. "Det helt nye musikformat på de to medier rammer helt rigtigt og styrker vores tro på, at 2007 vil blive et rigtig godt Voice-år over hele linien," siger han.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også