Dato skifter strategi

MediaWatch

Gratisavisen Dato erkender nu, at der ikke er et marked for en udelukkende husstandsomdelt avis og ændrer derfor distributionsstrategi. De aviser, der ender i postkassen, bliver ikke i tilstrækkelig grad læst, og derfor sender Dato nu sine egne tropper ud ved trafikknudepunktet i landets største byer. I første omgang er planen at dele 20.000 eksemplarer af Dato ud ved stationer og trafikknudepunkter i København, Århus, Odense, Kolding, Vejle, Næstved, Ringsted og Slagelse. "Nu prøver vi det og ser, hvordan det går, og så må vi tage stilling til, og vi skal skrue yderligere op i fremtiden," siger chefredaktør for Dato, Steen Breiner, til Børsen. Også redaktionelt skifter Dato spor. Hvor man tidligere har satset på at give læseren det hurtige overblik vil man nu i højere grad satse på at sætte dagsordenen og grave solohistorier frem. Dato har i øjeblikket et oplag på 350.000 eksemplarer og et læsertal på 205.000 ifølge de seneste Gallup-tal.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også