Bureauer uenige om radiovækst

MediaWatch

Mediabureauerne lover omsætningsvækst til kommerciel radio de næste par år, men de er helt uenige om niveauet. OMD tror, at TV 2 Radio vil kunne øge den kommercielle lytning, og dermed også være med til at gøre hele kategorien af kommerciel radio mere interessant. Derfor forventer bureauet en solid vækst på 25 procent i 2007 sammenholdt med 2006, oplyser Trading Director Claes Braagaard til Berlingske Tidende. Hos Mediacom oplever man, at annoncørerne er mere interesserede i radio, end de var sidste år. Broadcast Director Finn Kristensen forventer, at radio andel af media spend øges med otte til ti procent i år. Mediaedge:cias Broadcast Director Flemming Jensen oplyser til MediaWatch, at han sigter højt med en forventning om hele 25 procents vækst i 2007, mens PHD tror på en vækst på cirka ti procent de første par år.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også