Nyt luksus Big Brother format i spil

MediaWatch

TV3 vil godt se nærmere på nyt John del Mol format, der er beslægtet med Big Brother, mens TV 2 på forhånd takker nej. John de Mol oplyser til Variety.com, at han er klar med et nyt reality-format, der kan sammenlignes med en Broadway-musical: Det er et reality-show med en åben slutning, hvor ingen ved, hvor lang tid det varer. John de Mol er manden bag "Fear Factor " og "Big Brother". Arbejdstitlen er "The Golden Cage", og det betegnes som en luksus udgave af Big Brother. Formatet samler 10 mennesker i et luksushus, hvor de skal leve som millionærer. Men de får begrænset kontakt med både venner og familie. Deltagerne skal nemlig konkurrere om tiden sammen med venner og familie. Den, der holder længst, vinder huset til sidst. Deltagerne kan også stemme hinanden ud hver anden måned under "fyringsrunder". John de Mol peger på, at den teknologiske udvikling giver seerne en helt anden fornemmelse af at være med sammenlignet med tidligere reality-serier. TV 2s programchef Keld Reinicke siger til MediaWatch, at han ikke har særlig kendskab til det nye format, men det synes at passe bedst på TV3 eller SBS, lyder vurderingen. TV3 holder altid øje med nye formater. "Det er ét af flere formater, der har premiere i USA - muligvis dette forår. Vi er - som altid - opmærksomme på alle premierer, men endnu er det for tidligt at sige, om det er interessant," siger programdirektør Jakob Mejlhede, TV3.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også