Hvem vil være kommunikationsdirektør i DR

MediaWatch

Mediebranchen har selv flere forslag til, hvem der kan besætte den nye stilling som DRs kommunikationsdirektør. MediaWatch følger op. Efter fredagens gennemgang på MediaWatch af mulige kandidater som den kommende kommunikationsdirektør i DR, har mediebranchen langt hjernerne i blød og indleveret flere ideer til, hvem der bør indtage denne stilling. Analysen lyder, at DR har brug en chef, der samler kræfterne på den store logistik, der ligger i markedsføringen på alle interne platforme og udvalgte eksterne medier, og agerer spin rådgiver for ledelsesgruppen Plummer, Grarup og Vesterløkke. Tre faktorer spiller ind i udvælgelsen: Nummer ét er de objektive kvalifikationer, en anden er kemien med HR-chefen og Plummer, Grarup og Vesterløkke. En tredje er, hvem der overhovedet vil have jobbet "på afbud" efter Lisbeth Knudsen sagde nej, og set i lyset af at DR-ledelsen, ifølge MediaWatchs oplysninger, har arbejdet med at besætte jobbet siden marts 2006. BT introducerede i weekenden Jens Gaardbo som et oplagt emne, mens de nyeste bud, der er ankommet til MediaWatchs redaktion, er navne som Michael Kristiansen og Lars Kaspersen. Andre muligheder er Henriette Rald, Forsikring & Pension, Mikael Bonde Nielsen, Coca Cola, eller Ulf Lund fra TDC. Egmonts Sascha Amarasinha og Annemette Moesgaard - tidligere Shell og Georg Jensen - nu hos Gunbak PR, er også foreslået. I fredag var emnerne Niels Jørgen Langkilde, Anders Krarup, Kresten Schultz-Jørgensen og Thomas Hertz, der i dag er DRs marketingchef - en funktion der kommer under kommunikationsdirektørens. Samt Mikkel Faurholdt - den tidligere TV Danmark informationschef og nuværende spin-doctor for Thor Pedersen - eller Martin Østergaard, der er kommunikationschef i Kulturministeriet

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også