Gallup satser på netmålinger

MediaWatch

TNS Gallup satser på individuelle profilmålinger, efter at selskabet for nyligt måtte vinke farvel til fælles trafik og -brugermålinger. Et samarbejde med Børsen danner grundlag for et nyt system til måling af brugernes profiler, og direktør for Gallup, Thomas Schnoor er begejstret over de nye individuelle profilmålinger på nettet. "Når vi sammenligner profilerne ligger resultaterne meget tæt op ad hinanden. Derfor har vi stor tiltro til validiteten," siger han til Børsen. Gallup vil nu gå i offensiven med at promovere det nye profilmålingssystem, som supplement til de brede dækningsundersøgelser. De nye profilmålinger giver et godt billede af, hvem det er, der benytter en given hjemmeside. En stikprøve på borsen.dk endte på 14 dage på over 10.000 personer, der alle besvarede en række spørgsmål via et pop up-vindue.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også