Tv-digitalisering vil give outdoor-boom

MediaWatch

Clear Channel venter med spænding på lukningen af det analoge tv-sendenet i 2009, fordi det vil bane vejen for et boom for outdoor. Selskabet, der står for størstedelen af al udendørs annoncering herhjemme, peger på, at digitaliseringen af tv-sendenettet vil blive mere fragmenteret. "Tv vil blive mere nicheorienteret, og vi kommer til at mangle det store massemedie. Det er en udvikling, som vil ske over tre-fem år," siger adm. direktør for Clear Channel, Henrik Sørensen. Outdoor-reklamer sidder i dag på tre procent af mediemarkedet, og det tal vil vokse fremover, tror Henrik Sørensen, der i 2006 oplevede det bedste år nogensinde med en omsætningsfremgang på 15 procent og et resultat på over 25 millioner kroner. I de andre nordiske lande har outdoor fem procent af markedet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også