Eksperter: Søndagsavisen når ikke mål

MediaWatch

Eksperter tvivler på, at det vil lykkes Søndagsavisen og Ofir at sætte sig på 40 procent af markedet for jobannoncer. Søndagsavisen og datterselskabet Ofir præsenterede onsdag en ny aftale om gratis gensidig brug af alle annoncer, der indrykkes. Målet er at blive Danmarks største medie på stillingsannoncemarkedet og at opnå 40 procent af det danske marked i 2009 - en fordobling i forhold til i dag - men det er ikke realistisk mener flere eksperter. Lars Aleth-Thomasen, direktør hos Signatur, der køber annoncer for private og offentlige virksomheder, siger til Børsen, at Søndagsavisen vil vinde markedsandele, men at konkurrencen er for hård til, at koncernen kan fordoble sin omsætning. Sussi Bergh, adm. direktør for Promedia, siger, at hun tror, at konkurrencen især vil ramme lokalaviserne og trafikaviserne, mens Det Berlingske Officin og JP/Politikens Hus, der ejer henholdsvis Jobindex og Jobzonen, vil gå fri. Det skyldes, at de henvender sig til et andet segment, mens Søndagsavisen og Ofir primært har annoncer for timelønnede og lavere funktionærer. Det samlede danske stillingsannoncemarked estimeres til knap en milliard kroner.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også