Ny generation vil fravælge tv'et

MediaWatch

Flow tv-stationerne får det svært fremover, da de kommende generationer bliver meget mere kræsne og går efter kvalitet. Trendforskningsbureauet Firstmove har lavet en undersøgelse på baggrund af 30 dybdegående interview med såkaldte first-movers - eller trendsættere, som viser, at tendensen går mod kvalitet. Det gælder for både for tøj, mad og tv-sening. Ifølge direktør Kirsten Poulsen har trendsætterne inden for den senere tid haft et markant faldende tv-forbrug, mens nogle helt har skrottet tv'et, da de finder det overflødigt, skriver Urban. Trendsætterne mener, at reality show og underholdning mangler fornyelse og at det er utroværdigt, når journalister interviewer hinanden. Medieforsker Jørgen Poulsen tror dog ikke, at danskerne over en bred kam vil ændre vaner så hurtigt. Tv'et har en samlende effekt, som er svær at erstatte, lyder hans vurdering.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også