DR og TV 2 vil indføre People Meters i 2008

MediaWatch

DR og TV 2 ønsker en hurtig introduktion af elektroniske målinger af danskernes lyttervaner. For TV 2 Radio handler det om et akut behov for at revitalisere annoncemarkedets interesse i radio. "Vi skal væk fra dagbøgerne fra Gallup og over til endnu mere valide undersøgelser i form af People Meters," siger Jens Rohde, der forventer, at det tidligst kan indføres i 2008, da det blandt andet er en omkostningstung øvelse. DRs radiodirektør Leif Lønsmann er enig i, at det kun kan gå for langsomt med indførelsen af People Meters, erfarer MediaWatch. People Meters er elektroniske målinger af folks faktiske lyttervaner via små enheder, som folk bærer på sig, frem for dagbogsundersøgelser, hvor respondenterne nedfælder, hvad de mener, at de har lyttet til. Gallup gennemførte en undersøgelse med People Meters i sommeren 2005, men offentligheden hørte aldrig om resultaterne.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også