Gratisaviserne får det svært næste år

MediaWatch

De tre nye gratisaviser får svært ved at hive annoncørerne i deres retning næste år, da mediabureauerne advarer imod dem. Indtil videre har hverken 24timer, Dato eller Nyhedsavisen levet op til egne målsætninger om distribution eller læsertal. Derfor advarer mediabureauerne annoncørerne mod at sætte de nye aviser på medieplanen for næste år. Mediadirektor fra Carat Malene Birkebæk Hübertz siger til Berlingske Tidende, at de nye aviser simpelthen er for usikre og ustabile. Samtidig mærker hun heller ingen efterspørgsel blandt kunderne for de nye aviser. Hun mener derfor, at de nye aviser kommer i alvorlig økonomisk krise næste år, da ingen ønsker at sætte dem på medieplanen 2007. Hun vil dog ikke helt give de husstandsomdelte gratisaviser dødsdommen. Hvis de når læsertallene og får styr på distributionen, så er der en mulighed, lyder det.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også