P4 er fortsat den mest populære radiokanal efterfulgt af P3, der vinder lyttere i kraft af blandt andet "Mads og Monopolet". 637.000 danskere lytter hver lørdag formiddag med, når radiovært Mads Steffensen og et panel giver deres uforbeholdne meninger og råd til lytternes dilemmaer. Det populære program bringer P3s ugentlige lyttertal i oktober op på 2.047.000 lyttere, viser nye Gallup-tal. P4 er dog fortsat i front med godt 300.000 flere ugentlige lyttere. På tredjepladsen kommer Radio 100FM med knap en mio. lyttere om ugen.
Del artikel
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.
Sommerbarometer. Lars Høj, chef og ejer af Dokumentarkompagniet, mener ikke, at historier om tech-koncerners ”totalødelæggende forretningsmodeller” kan få nok opmærksomhed.
Topchef i den norske mediekoncern er ikke glad for bundle-tilgangen. En platformstilgang, der imiterer konkurrenterne i Silicon Valley, er nøglen til mediers overlevelse i en digital æra, mener han.
I sommerferieugerne udkommer MediaWatch med ét dagligt nyhedsbrev. Sitet vil som vanligt blive opdateret løbende med stort og småt fra medie- og forlagsbranchen.
Annoncører i Orchestras fællesindkøb får snart et nyt værktøj, der skal give bedre overblik, hvordan værdien af forskellige former for annoncering er fordelt.
”Det står ganske enkelt ikke mål med vores ambitioner for public service,” siger DR-chef om public service-institutionens manglende mulighed for at redigere i kommentarsporet.
Hun har varetaget koncernens eksterne pressearbejde og arbejdet med intern kommunikation. Efter sommerferien skifter hun til en stilling hos musical-producent.