SBS mener det alvorligt med Voice TV

MediaWatch

Voice TV optræder nu for første gang som en integreret del af SBS pakken. SBS oplyser, at Voice TV er blevet en del af tv-familien, da SBS har overtaget reklamesalget på kanalen. På et præsentationsmøde tirsdag af hele SBS, der især var henvendt til annoncemarkedet, indgik Voice TV i porteføljen med Kanal 4, Kanal 5 og den kommende SBS Net. Da tv-kanalen blev lanceret af SBS Radio under primitive omstændigheder i 2004, var det blot tanken at skabe sig en radiostation med videoer. Nu signalerer SBS, at kanalen er opprioriteret. Den er placeret under SBS TV og skal udfylde sin rolle som den helt unge del af SBS’ bestræbelser på at favne alle målgrupper. Kanalchef Dennis Johanneson siger: "Voice TV har faktisk fjernet sig fra Voice i 2006, og nu ser vi på at genoprette synergien til radiobrandet." Han lover, at kanalen vil holde en video andel, der er 30 procent dansk. Det giver plads til mange mindre danske bands, der ellers ikke kan få vist deres videoer på tv. Dennis Johanneson lover også, at Voice TV vil stå bag flere koncerter, som det var tilfældet i 2006. SBS oplyser, at Voice TV i 2006 har oplevet interesse både blandt de unge seere, kabeloperatørerne og annoncørerne. Voice TV har i 2006 haft en fremgang i seerandelen blandt de 12-24 årige på 47 procent, selv om MTV har været offensive i markedet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også