DR2 øger salg af digitale set-top bokse

MediaWatch

Salget af digitale set-top bokse sprænger alle rekorder. Hver tredje køber en boks for at kunne se DR2. I foråret forventede elektronikbranchen, at der i hele 2006 ville blive solgt 130.000 bokse. Den forventning er nu gjort til skamme viser nye tal fra Branchen ForbrugerElektronik (BFE). Alene i 1. halvår 2006 har salget af set-top bokse til henholdsvis antenne, satellit og kabel været væsentligt større end salget i hele 2005. Størst interesse har der været om salget af DVB-T bokse til jordbaseret digitalt tv, som startede sendingen 31. marts i år. Forventningen var her, at salget ville være 50.000 stk. på årsplan - men allerede i 1. halvår af 2006 er der solgt 100.000 digitale bokse til jordbaseret antenne. Det svarer til, at fire procent af de danske husstande - det første halve år efter lanceringen - har købt bokse til at kunne se jordbaseret digitalt tv. Også salget af satellit- og kabelbokse overstiger branchens forventninger. Fire ud af ti angiver som årsag til købet af en set-top boks, at de gerne vil se DR2, mens lige så mange begrunder købet med ønsket om bedre billedkvalitet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også