DRRB: Danske mediabureaufolk til tops i Norden

MediaWatch

Mediabureauernes skandinaviske organisationer tegnes i stigende grad af danskere, og det er der en fornuftig forklaring på. For år tilbage var det næsten altid en svensker, der stod i spidsen for de internationale mediabureauers nordiske organisationer. I dag er Peter Gottfredsen i spidsen for OMD, Jonas Hemmingsen for Mediacom, Claus Clausen for Mediaedge:cia og Henrik Jensen for Aegis Media (Carat). Samtidig er Johnny Henriksen og hans kollega Eva Steensig i færd med at udrulle DDB Copenhagens eget koncept, DDB SignBank, ud over hele DDB Worldwide med mere end 50 kontorer. Endelig er Johan Boserup trukket til OMD London. Direktør Bjørn Karlsholt, DRRB, har bemærket tendensen og glæder sig over, at der er tale om en særlig dygtig generation af danske bureaufolk. "De danske reklame- og mediabureaufolk er dygtige og har i de senere år været bedre til at drive forretning og produktudvikle, end deres kolleger i Norge og Sverige. Især når det gælder udvikling af bureauernes mange underafdelinger. Den slags bliver naturligvis bemærket af deres internationale chefer," siger Bjørn Karlsholt til MediaWatch. Bjørn Karlsholt mener også, at danskerne ender som topchefer, fordi den danske ledelseskultur er demokratisk. Den er lyttende og uddelegerende, og når linien er lagt, så holdes den. Endelig er København et godt sted at have skandinavisk fodfæste; af praktiske årsager, og fordi lønniveauet – også for direktører - er lavere og arbejdsmarkedet er mere fleksibelt.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også